تبلیغات چاپی؛ عضو جدایی‌ناپذیر بازاریابی مدرن


 تبلیغات چاپی؛ عضو جدایی‌ناپذیر بازاریابی مدرن

تبلیغات چاپی چه تاثیری در کسب‌وکار دارد؟

 

تبلیغات چاپی عضوی جداناپذیر از خانواده بزرگ بازاریابی است که هرچقدر انواع تبلیغات در کسب‌وکار مسیر گسترش پیدا کند، باز هم کاغذ و شیوه‌ تبلیغات آن تاثیر شگرف خود را خواهد داشت. در ادامه و با خواندن این مقاله بیشتر با این نوع از تبلیغات آشنا می‌شوید.

 


تبلیغات چاپی چقدر برای کسب‌وکار شما هزینه دارد؟

در دنیای مدرن امروزی بسیاری از کسب‌وکارها برای تولید سرنخ تنها به تلاش‌های بازاریابی دیجیتال متکی هستند.  در حالی که این استراتژی زمانی موثر و موفق است که کسب‌وکارها ترکیبی از تکنیک‌های نوآورانه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات چاپی سنتی را اتخاذ کنند.

این ترکیب به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا کمپین بازاریابی خود را به مشتریان بالقوه در مناطق بیشتر با مخاطبان گسترده‌تری به صورت آنلاین ارائه دهند. بسیاری از کسب‌وکارها اغلب هزینه‌های تبلیغات چاپی را بیش‌ازحد تخمین می‌زنند و از گنجاندن این روش در کمپین بازاریابی خود جلوگیری می‌کنند.

 

انواع تبلیغات در کسب و کار کدامند؟

کسب‌وکارهای کوچک به یک استراتژی بازاریابی قوی با مواد بازاریابی چاپی نیاز دارند تا با برندشان مطابقت داشته باشد. با این وجود اغلب این نوع شرکت‌ها نگران هستند که هزینه مواد چاپی بر بودجه بازاریابی آن‌ها غلبه کند. خوشبختانه تبلیغات چاپی بسیار قابل تنظیم است و عواملی مانند اندازه تبلیغ را می‌توان تغییر داد تا هزینه‌های تبلیغات هم به تبع آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در ادامه به تعدادی از  انواع تبلیغات در کسب و کار از نوع چاپی اشاره می‌شود:

 

·       کاتالوگ‌ها و بروشورها

کاتالوگ‌ها و بروشورها دو مورد از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات چاپی محسوب می‌شوند. از این دو، بروشورها نسبت به کاتالوگ‌ها قیمت کمتری دارند؛ چراکه طرح‌های ساده‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را روی کاغذ با کیفیت پایین‌تری چاپ کرد.
در هر دو این نوع از تبلیغات، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار مبالغ مختلفی را برای طراحی بروشور پرداخت کنند.  وقتی نوبت به چاپ می‌رسد، قیمت‌ها مستقیما به مقدار سفارش داده شده (با تخفیف برای مقادیر بیشتر) و همچنین نوع کاغذ استفاده شده و رنگ آن مرتبط است. 

 

·       مجله و روزنامه

نوع دیگری از تبلیغات چاپی، تبلیغاتی است که بسیاری از مشاغل کوچک ممکن است آن را نادیده بگیرند. تبلیغات مجلات و روزنامه‌ها راه بسیار خوبی برای دستیابی به یک مخاطب خاص است.  در حالی که ممکن است تبلیغات مجلات مد سطح بالا برای یک کسب‌وکار کوچک خارج از بودجه باشد، اکثر مجلات تجاری و محلی نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

آگهی‌های روزنامه‌ای در روزنامه‌های محلی هم به همین شیوه عمل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از آنچه به‌عنوان «کارت‌های نرخ‌نامه» شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند. کارت نرخ راهنمایی است که قیمت آگهی روزنامه را بر اساس تعداد کلمات استفاده شده، عرض یا ارتفاع ستون، رنگ و فاصله نشان می‌دهد. این فاکتورها به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا اندازه تبلیغاتی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با بودجه آن‌ها مطابقت دارد.

 

 

·       پست مستقیم

پست مستقیم نوعی تبلیغات چاپی است که شامل طراحی و چاپ کارت پستال و سپس توزیع مستقیم آن‌ها از طریق پست می‌شود. بزرگترین مزیت بازاریابی پستی مستقیم این است که مخاطب هدف را می‌توان با استفاده از لیست‌های پستی بسیار سفارشی کرد. این‌ها می‌توانند لیست‌های پستی عمومی را شامل شوند یا به شیوه‌ای دیگر می‌توانند لیست‌هایی باشند که مستقیما از جانب کسب‌وکارها جمع‌آوری شوند.

 

 

  • پوسترها

پوسترها راهی عالی برای بازاریابی یک کسب‌وکار کوچک و ایجاد آگاهی از برند در بازارهای محلی است. بسته به محل قرارگیری پوستر، تعداد افرادی که ممکن است پوستر را ببینند می‌تواند به معنای بازگشت سرمایه (ROI) بسیار چشم‌گیر باشد.  بسته به اندازه و ویژگی‌های طراحی پوستر هزینه چاپ پوستر می‌تواند برای هر کسب‌وکار متغیر باشد.

 

 

  • بنرها

بنرها در اندازه‌های زیادی وجود دارند، از یک پرچم معمولی یا بنر آویزان گرفته تا یک نمایشگر بزرگ در پشت دیوار را شامل می‌شود. علاوه‌بر این، بنرها را می‌توان روی پارچه، وینیل یا مش چاپ کرد.  بنرها به‌طور کلی در فضای باز، در مکان‌های عمومی شلوغ و در فروشگاه‌‌ها استفاده می‌شوند. نرخ چاپ تبلیغات از طریق بنرها بر اساس اندازه و مکان نصب متفاوت برآورد می‌شود.

 

 

·       استیکرها و سایر مواد بازاریابی

در طول رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های تجاری یا جشنواره‌ها، مواد تبلیغاتی راهی فوق‌العاده برای دستیابی به مخاطبان هدف هستند. کسب‌وکارهای جدید هم می‌توانند با طراحی و توزیع استیکر با هر خرید، این خبر را گسترش دهند.  این مطالب معمولا دارای نرخ پاسخ‌دهی بالایی هستند و خوانندگان بیشتری نسبت به سایر اشکال تبلیغات چاپی دارند.

 

چگونه می‌توان تبلیغات چاپی را تا حد ممکن موثر کرد؟

صرف چاپ‌کردن تبلیغات کاغذی نمی‌توان امید به نتیجه‌بخش آن داشت یا به عبارت بهتر نمی‌توان حداکثر نتیجه را انتظار داشت. رعایت نکاتی می‌تواند تبلیغات موثر در کسب و کار شما را به حداکثر ممکن برساند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:


ترکیب تبلیغات دیجیتالی و چاپی

در حالی که تبلیغات چاپی یک استراتژی بازاریابی موثر است، پیروی از بهترین شیوه‌ها برای اطمینان از حداکثر نتایج بسیار مهم است. بهتر است این نوع از تبلیغات را با بازاریابی دیجیتال ادغام کنید. برای گرفتن نتیجه موثر از تبلیغات چاپی استفاده کنید که مکمل بازاریابی دیجیتال شما باشد. این مورد ممکن است شامل فهرست‌کردن یک آدرس وب یا ارجاع به پلتفرمی باشد که مشتریان

راضی بتوانند نظرات خود را در آن‌جا بگذارند.

 

دقت در طراحی تبلیغات

لازم است تا طرح‌های خود را مشخص کنید و قبل از ارسال طرح خود برای چاپ، بسیار مهم است که آن را با دقت بررسی کنید. اکثر چاپگرها برای اطمینان از عدم وجود غلط املایی و مطابقت کامل طرح با پروژه، از قبل به تایید این مدرک نیاز دارند. اگر در زمینه طراحی ایده‌ای به ذهن دارید، اما نمی‌دانید که چطور آن را روی کاغذ پیاده کنید، گرافیست‌های شبکه چاپ در رسیدن شما به ایده مد نظر می‌توانند به شما کمک کنند. کافی است با این مجموعه تماس بگیرید تا از مشاوره‌های رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.
با برندسازی سازگار شوید .مطالب تبلیغات چاپی شما باید با بازاریابی دیجیتال و سایر مطالب تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد. این مسئله می‌تواند تضمین کند که برند شما قابل تشخیص است و نمایش تلاش شما را به حداکثر ممکن می‌رساند‌‌.

 

گزینه‌های اندازه و رنگ را در نظر بگیرید

اگر بودجه تبلیغات چاپی شما کم است، در انتخاب مواد و جنس کاغذ تبلیغاتی باید دقت کنید.  به‌عنوان مثال انتخاب یک پوشش غیر براق ممکن است که تفاوت زیادی در نرخ تبدیل ایجاد نکند، اما می‌تواند هزینه هر قطعه ماده را تا حد زیادی افزایش دهد.


اهداف مشخصی را تعیین کنید

مانند هر کمپین بازاریابی میزان موفقیت تبلیغات چاپی شما بسیار مهم است. قبل از راه‌اندازی یک کمپین، اهداف مشخصی را ایجاد کنید و قبل از ادامه سرمایه‌گذاری، از برآورده‌شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا در صورت دریافت نتیجه مورد نظر در خصوص نحوه تبلیغ کسب و کار خود تصمیمات جدیدتری بگیرید.

 

اهمیت تبلیغات چاپی برای کسب‌وکار کوچک شما چیست؟

تبلیغات چاپی جز حیاتی بازاریابی یک کسب‌وکار کوچک محسوب می‌شود. از آن‌جایی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هدفشان خدمت به مناطق محلی است، زمانی که در رقابت با کمپین‌های پرهزینه بازاریابی دیجیتالی که از جانب رقبای جهانی راه‌اندازی شده‌اند، به آن‌ها مزیتی مضاعف می‌دهد.

اگرچه تبلیغات از نوع چاپی ممکن است در ابتدا گران به‌نظر برسد، اما مجموعه‌ای مانند شبکه چاپ یک سرویس مقرون ‌به‌صرفه است که به کسب‌وکارهای کوچک کیت رسانه‌ای (شامل صدها الگو) ارائه می‌کند تا صاحبان مشاغل هم بتوانند از این نوع تبلیغات بهره ببرند. ابزارهای یکپارچه برای تبلیغات چاپی مانند تبلیغات روزنامه، همراه با تبلیغات آنلاین و کمپین رسانه‌های اجتماعی، رویکردی بدون استرس و مقرون‌ به‌صرفه را برای بازاریابی تضمین می‌کند.

 

مزایای چاپ در تبلیغات و بازاریابی با شبکه چاپ کدام است؟

تبلیغات چاپی، الکترونیکی و دیجیتالی هر کدام به‌نوعی گسترده شده است. به عبارت دیگر چشم مردم از دیده‌ها و شنیده‌ها پر است و مانند سال‌ها قبل دیگر نمی‌توان به راحتی نظر افراد را به سمت و سوی تجارت خود جلب کرد. جذب مشتری سخت‌تر شده است، به همین جهت لازم است تا طراحی و چاپ حرفه‌ای‌تر انجام شود تا مردم تبلیغی متفاوت را ببینند و در پی آن برآیند که این شرکت یا محصول چیست و برای آن‌ها چه کارایی دارد.

از آن‌جایی که تبلیغات چاپی معمولا با کاغذ یا مشتقات آن سروکار دارد، مردم عموما حس بهتری نسبت به آن دارند؛ چراکه قابل لمس است و حس اعتماد بیشتری را القا می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و خدمات چاپ دیجیتالی بهتر است تا ترکیبی از کاغذ و دیجیتال را به مشتری خود ارائه دهید. در این صورت خواهد بود که نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

همکاری طولانی مدت  با بیش‌از ۱۰۰ برند مطرح در کشور  اثبات کرده است که شبکه چاپ همواره در طرح‌ و چاپ متفاوت عمل کرده است که این رضایت و تفاوت را مدیون تجربه ۴۰ ساله خود است. تجربه و تخصص چندین چند ساله جمع شده است و اکنون مجموعه‌ای حرفه‌ای را گرد آورده است. چنانچه شما هم به‌عنوان کسب‌وکار کوچک یا بزرگ پس‌از خواندن این مقاله سوال یا سفارشی داشتید، با شبکه چاپ تماس بگیرید. کارشناسان شبکه چاپ با افتخار پاسخگوی شما خواهند بود.

 




2023-07-22 11:14:13

چاپ/ تبلیغات/ تبلیغات_چاپی

فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست